Δευτέρα, Απριλίου 09, 2007

Το ναυάγιο, του ναυαγίου (the shipowner's version)

Όλη τη προηγούμενη εβδομάδα (που για α,β,χ,ψ λόγους δεν ενημέρωσα αυτή τη σελίδα) παρακολούθησα την εξέλιξη της υπόθεσης του κρουαζιερόπλοιου Sea Diamond, το οποίο μετά από πρόσκρουση σε ύφαλο έξω από τη Σαντορίνη βυθίστηκε τελικά παίρνοντας μαζί του και αρκετά εκατομμύρια δολλάρια που θα πληρώσει η ασφαλιστική στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.
Φυσικά, τα Ελληνικά ΜΜΕ, κάλυψαν το γεγονός και μάλιστα οι ειδικοί των καναλιών μας θύμισαν πως τούτη η χώρα ξέρει ΚΑΙ από ναυτιλιακά. Καμία αμφιβολία δεν είχα πως σε τέτοιο περιστατικό οι Έλληνες δημοσιογράφοι θα έπαιρναν για άλλη μια φορά το ρόλο της μαμάς μας, που κατά περίσταση γίνεται και γιατρός, και αρχιτέκτονας, και γραμματέας, και μετεωρολόγος, και ότι άλλο χρειαστούν τα παιδάκια της.
Ακούσαμε λοιπόν ότι φταίει ο καπετάνιος, ότι χρειάστηκαν 4 ώρες να εκκενωθεί το πλοίο, ότι δεν λειτούργησαν σωστά τα σωστικά, ότι έλειπαν να ναύδετα και διάφορα άλλα που μπορεί να έχουν σχέση με το ναυάγιο. Τελευταία για να γίνεται κουβέντα "ανακαλύψαμε" (μαλακίες των δημοσιογράφων είναι αυτές) έγγραφο το οποίο επεσήμανε ότι δύο ναύδετα έχουν μετατοπιστεί και πως σκάφος δε μπορεί να αράξει.
Ας μου επιτραπεί όμως να πω τη ταπεινή μου γνώμη.
Δεν ξέρω γιατί ο καπετάνιος στούκαρε το πλοίο. Δεν με ενδιαφέρει εξ' άλλου. Μία παρατήρηση να κάνω μόνο γιατί οι "φωστήρες θαλασσινοί" των καναλιών ξέχασαν να ρωτήσουν τους καπετανέους που φιλοξένησαν αυτές τις ημέρες τι στο διάολο έκανε ο κάμπτεν και το καράβι είχε ένα σκίσιμο νααααααα από τη πλώρη στη πρύμνη. Μάλλον πήγε να κάνει σούζα!
Τώρα στο μετά, στο γιατί δηλαδή το σκάφος δεν πήγε σε αβαθύ αλλά το άφησαν στη θάλασσα σε σημείο που έχει "χαράδρες" η εξήγηση (η αληθινή) είναι απλή.
Σε ανάλογες περιπτώσεις και με την ανέλκυση του πλοίου η ασφαλιστική εταιρεία δεν έχει -φυσικά- τη πρόθεση να αποζημιώσει την εταιρεία με total loss. Θα έλεγαν στους πλοιοκτήτες πως θα το επισκευάσουν, θα το μπαλώσουν και πως το σκάφος θα είναι πάλι αξιόπλοο.
Ε, αυτά σκέφτηκε η εταιρεία και έδωσε την εντολή (κατά τη γνώμη μου πάντα) να πάει το σκάφος σε σημείο που ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΕΛΚΥΣΗ. Από το να μπλέξεις με την ασφαλιστική, του δίνεις μία να πάει βαθιά και ησύχασες! Το πλοίο θα μείνει εκεί, η εταιρεία θα πάρει τα χρήματα και δεν θα έχει και το πρόβλημα της μεταπώλησης ενός βαποριού που είχε σκιστεί απο μπρος έως πίσω.
Έτσι είναι τα πράγματα. Απλά. Και αφήστε τα κανάλια να λένε. Άλλωστε βάλσαμο στην θεαματικότητα τους εν όψει απραξίας του Πάσχα ήταν αυτό το περιστατικό.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

παπαρια μαντολες