Τρίτη, Οκτωβρίου 09, 2007

Αθήνα. Το πιο άχρηστο μετρό της Ευρώπης;



Το μετρό της Αθήνας επεκτείνεται. Πόσο χρήσιμο είναι άραγε σκεφτόμουν χτες.
Στη Αγγλία για παράδειγμα το μετρό (tube) είναι ατελείωτο. Πολλές γραμμές αμέτρητες στάσεις. Κάθε γειτονιά και μία στάση. Μέσα στη γειτονιά. Στο Παρίσι το ίδιο. Πιο παλιό από αυτό του Λονδίνου, μπαίνει μέσα σε κάθε σπίτι να κάνει τη ζωή του Γάλλου εύκολη. Το ίδια στη Ρώμη, το ίδιο και στη Μαδρίτη. Στο Ντιτρόιτ περνάει μπροστά από τα παράθυρα και στο Τόκυο φαντάζομαι πως είναι κάπως έτσι.
Στη Αθήνα; Μου φαίνεται λίγο άχρηστο. Όπως κάθε πράγμα που γίνεται στην Ελλάδα δείχνει ευκαιριακό, για να βολέψει κάποιους και να (προπάντων) μαζέψει ψήφους!
Τι εννοώ; Μια ματιά στη χάραξη του αρκεί να καταλάβει κανείς πως το μετρό της Αθήνας δεν μπαίνει στις γειτονιές. Δεν εξυπηρετεί τον κόσμο όσο θα έπρεπε, δεν τον διευκολύνει.
Το να καυχιόμαστε ότι το χρησιμοποιούν ένα, δύο εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά δεν συνιστά επιτυχία. Επιτυχία θα ήταν να το χρησιμοποιούν όλοι. Όπως στο Λονδίνο. Να υποστηρίζεται από άλλα μέσα μεταφοράς όπως ο προαστιακός.
Αλλά ο προαστιακούλης μας στην Ελλάδα του συνδικαλισμού έκλεινε στις 8 το βράδυ (μέχρι πρόσφατα τουλάχιστον). Δηλαδή αν θέλω να μείνω στην Παλλήνη, για να αναπνέω καθαρότερο αέρα από τους άλλους, για να μην πήζω κάθε μέρα στη κίνηση, για μία καλύτερη ποιότητα ζωής τέλος πάντων, δεν θα μπορώ να δουλεύω στη Eurobank που πληρώνουν καλά αλλά σε γαμάνε για εκεί τελειώνεις στις 8 το βράδυ και δεν θα μπορούσα να πάρω το τρένο να γυρίσω στο σπίτι μου. Απλά πράγματα!
Όπως δεν μου κάνει τίποτε το μετρό πάνω στη Βουλιαγμένης γιατί και η Ηλιούπολη, και η Αργυρούπολη, και τα Σούρμενα και η Βούλα απλά δεν εξυπηρετούνται. Από κάτω δεν το συζητάω. Δεν έχει καν σπίτια! Το παλιό αεροδρόμιο είναι που είναι και στου διαόλου τη μάνα αν στο μέλλον γίνει κάτι και αυτό. Τι να το κάνω το μετρό όταν ούτως ή άλλως θα μπω στο αυτοκίνητο και θα ψάξω να παρκάρω; Ε, ας πάω και στη δουλειά μου απ' ευθείας να κάνω και κάνα δυο τσιγάρα, να ακούσω και Anthony Rother τσίτα που δεν με αφήνει η γυναίκα μου στο σπίτι! Τι να το κάνω το Μετρό πάνω στη Μεσογείων όταν ο Χολαργός και ο Παπάγου φτάνουν μέχρι τον Υμηττό; Να κατέβω στη Δουκίσσης Πλακεντίας να αρχίσω να περπατάω την Αττική Οδό; Υπάρχει άραγε στάση μετρό πάνω σε αυτοκινητόδρομο σε άλλο μέρος αυτού του κόσμου;
Το ίδιο και στη Θεσσαλονίκη. Μια ματιά στη χάραξη και δεν είναι δύσκολο να καταλαβεις πως εξυπηρετεί μόνο αυτόν που ήδη έχει κατέβει στο κέντρο και βαριέται να πάει από την Αγγελάκη στην Αριστοτέλους! Καμία (!) περιοχή της Θεσσαλονίκης δεν εξυπηρετεί.
Πάλι της πουτάνας θα γίνεται από τα αυτοκίνητα!
Αλλά η Ελλάδα είναι χώρα του δήθεν. Δήθεν φτιάξαμε μετρό, δήθεν φτιάξαμε τραμ, δήθεν κάνουμε συγκοινωνίες, δήθεν πλούσιοι φαινόμαστε (με τα ακριβά παπούτσια και γυαλιά Gucci που χρωστάμε στις κάρτες), και έρχονται οι ξένοι και γελάνε με τα χάλια μας που δεν μπορούν να περπατήσουν στο πεζοδρόμιο χωρίς να στραμπουλήξουν το πόδι τους!

4 σχόλια:

burning-heretic είπε...

πέστα χρυσόστομε! άσε που δεν επιτρέπονται και τα ποδήλατα και είμαι και σίγουρος ότι δεν επιρτέπονται ούτε τα guide dogs! α ρε τι Ευρώπη μας τσαμπουνάνε! ούτε για παναφρικανική ένωση δεν κάνουμε!

"theoritikos" είπε...

Eδω δεν μπορούν να φτιάξουν ένα σωστό Μέτρο...Θες να φτιάξουν και μετρό;;; Πολύ σωστές οι θέσεις σου!

γνωστός- άγνωστος είπε...

αντί να κάνεις το σταυρό σου που σου έκανε το ΠΑΣΟΚ έστω και αυτό το μετρό, έχεις και παράπονα!!!!
σοβαρά τώρα έχεις απόλυτο δίκιο..

Ανώνυμος είπε...

Το ΠΑΣΟΚ τόσα χρόνια κοιμότανε!!
Εγώ θα πω καλά που ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 και ξεκίνησε.
Από εκεί και πέρα δεν μπορείς να συγκρίνεις το μετρό της Αθήνας με το μετρό του Λονδίνου. Το μετρό στην Αθήνα άρχισε πριν κάποια χρόνια και συνεχίζεται η κατασκευή του με γοργούς ρυθμούς.
Το μετρό του Λονδίνου είναι το μεγαλύτερο που υπάρχει στο κόσμο και βεβαίως δεν μπορεί να συγκριθεί με αυτό της Ελλάδας. Δεν κατασκευάστηκε τώρα αλλά πριν από κάποια χρόνια...